دنیا در دو روز آینده چگونه خواهد بود
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رادیو پس فردا و آدرس radiopasfarda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 672
بازدید کل : 36243
تعداد مطالب : 220
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 220
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 672
بازدید سال : 1125
بازدید کلی : 36243
مراسم دانش آموختگی ارتش

رمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این مراسم متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نیروهای مسلح ایران در تمام عرصه‌های مسئولیت و رزم‌آوری سنگ تمام خواهند گذاشت

هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.

ایشان همچنین دنیای امروز را تشنه پیام آزادیبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگویان جهانی، تلاش می کنند تا با استفاده از هنر، سیاست، نظامی گری و همه ابزارها، مانع شنیده شدن ندای اسلام ناب شوند اما این ندا شنیده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت های استکباری است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد عمیق و غیر سطحی با موضوع اقتدار در نیروهای مسلح، افزودند: تعداد زیادِ نیروی انسانی و آموزش و تجهیزات نظامی پیشرفته، به تنهایی موجب اقتدار نیروهای مسلح یک کشور نمی شوند بلکه باید انگیزه و معنویت و عزم و درکِ حقیقت مسئولیت بر رفتارها و جهت گیری ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابلیت های معنوی و توانایی های علمی و قدرت ابتکار و عزم راسخ نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنیا بر روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می کند و آن را جدی می گیرد، زیرا می داند که هر جا عرصه مسئولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.

ایشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسری امام علی (ع) و شهدای گرانقدر این دانشگاه، خطاب به دانشجویان افسری گفتند: خود را در این مجموعه پر برکتِ علمی و نظامی، برای اعتلای روزافزون نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان اقتدار کشور، آماده کنید و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پدیده های علمی را عرضه می کنند، با بهره گیری از اندوخته های علمی و ابتکار و ارائه پدیده های نظامی و نوین، سازمان نظامی کشور را به اوج اعتلاء برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیامِ اسلامی ملت ایران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگویان جهانی که از جاذبه پیام رهایی بخش اسلام ناب و تهدید شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بویژه ابزارهای هنری بهره گرفته اند تا مردم دنیا را از اسلام بترسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای ساختن گروههای مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامی، و قتل عام انسان های بیگناه بوسیله این گروهها را نمونه دیگری از روشهای دشمنان برای اسلام هراسی برشمردند و افزودند: پیام اسلام ناب برای انسانیت، پیام آسایش، عزت، سربلندی و زندگی همراه با امن و امان است و بدخواهان نمی خواهند، ملت ها با این پیام آشنا شوند.

ایشان خطاب به دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) تاکید کردند: نسل پیش از شما پیام اسلام ناب را در میدان های نبرد و سیاست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنیا نشان داد، و اینک شما وارثان آن شهدای بزرگوار و مردان عظیم القدر هستید تا این پیام را به جهانیان عرضه کنید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.

در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اقتدار نیروهای مسلح باعث خشم دشمنان شده است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی های مسلح همواره با اقتدار ماموریت های خود را دردفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرلشگر ستاد عطاالله صالحی با حضور در مرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش در جمع دانشجویان با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش آموختگان دانشگاه های افسری آجا گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است.

وی مراسم جشن تحلیف را یک صحنه عبادی سیاسی دانست و خطاب به دانشجویان افزود:وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابر قدرت های بزدل نشان دهید .

امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی ابر قدرت های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

وی اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شمخانی: توافق به‌سرعت قابل حصول است/زیاده‌خواهی‌هاتاثیری بر اراده تیم مذاکراتی ایران ندارد

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین عصر یک‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد، منافع و دیدگاه‌های مشترک میان دو طرف عرصه‌ای گسترده برای ارتقای سطح روابط و مقابله با چالش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم را فراهم آورده است.

او با تاکید بر پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه همه جانبه با تروریسم، تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را دارای اهداف مشکوک و غیرشفاف توصیف کرد و افزود؛ اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو ائتلاف با شعار مبارزه با تروریسم در تضاد است.

شمخانی جمهوری اسلامی ایران را پایبند به مذاکرات هسته‌ای و پیمان منع اشاعه دانست و افزود؛ تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون بر اساس نیازهای واقعی و تحت نظر بازرسان آژانس صورت گرفته است.

وی افزود؛ ایران با حسن نیت کامل و در چارچوب برنامه اقدام مشترک به مجموعه تعهدات خود عمل کرده و در صورتی که طرف مقابل رویکرد منطقی، غیرسیاسی و مبتنی بر واقعیت‌ها داشته باشد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به سرعت قابل حصول خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و برخورداری از مجموع حقوق قانونی در چارچوب ان.پی.تی باید در هر توافقی لحاظ شود و در این زمینه اختلافات داخلی کشورها و زیاده‌خواهی‌ها تاثیری بر اراده تیم مذاکره کننده ایران نخواهد داشت.

شمخانی استفاده از ابزار تحریم‌های غیرقانونی و سوء استفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه‌ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود؛ تداوم سیاست‌های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست کشورها نه تنها مسیری شکست خورده است، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی چین نیز در این دیدار بر حمایت پکن از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و گفت: ایران حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و مطمئناً در مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت خواهیم کرد.

او هم‌چنین با اشاره به گسترش تهدید تروریسم در جهان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم افزود؛ توجه نکردن به ضروت‌ها و الزامات برخورد جدی، همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

جیان چو در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیانیه ارتش به مناسبت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با صدور بیانیه ای تقارن این روز با عاشورای حسینی را یک فرصت تاریخی در جهت  افزایش روحیه استکبار ستیزی ملت ایران، دیگر ملت های جهان و دفاع از محرومین و مستضعفین عالم دانست.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان در تاریخ ایران اسلامی یادآور سه حادثه بزرگ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون در سال 1344، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 که از آن به عنوان انقلاب دوم نام برده شد، می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تقارن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی بار معنایی خاصی به آن بخشیده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر اساس فرهنگ حسینی در میان ملت غیور و عاشورایی ایران اسلامی طنین انداز خواهد شد تا هوشمندی و بصیرت ملت ایران تحت لوای عاشورای حسینی به جهانیان نشان داده شود.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه ایستادگی و زیر بار ذلت نرفتن ملت ایران در مقابل مستکبران در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت راهبری های داهیانه امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) را الهام گرفته از قیام بزرگ عاشورا دانسته و افزوده است: افزایش بصیرت دینی و سیاسی برگرفته از مبارزه با دشمن و هوشمندی در مقابل نظام سلطه گر و غیر قابل اعتماد استعمار به سرکردگی آمریکای جهانخوار که در تصرف شبکه صهیونیسم بین الملل قرار دارد، تبیین سابقه دشمنی های آمریکا با ملت ایران، ترویج روحیه و فرهنگ استکبار ستیزی و مقاومت به عنوان یکی از اصول اصلی انقلاب برخاسته از فرهنگ " هیهات منا الذله" و بیان روحیه حماسی و عاشورایی ملت غیور ایران اسلامی؛ از جمله دستاوردهای سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، می باشد.

در پایان این بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی قبولی طاعات و سوگواری های ملت بزرگ و عاشورایی ایران در عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و دعوت جهت حضور در راهپیمایی بزرگ 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزه علیه کفر جهانی تجدید میثاق کرده و اعلام می دارد: فرزندان عاشورایی ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیروی از ولایت فقیه و نایب برحق ولی عصر(عج)، امام خامنه ای، آماده جانفشانی در امتداد فرهنگ سرخ عاشورا می باشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صبر و مجاهدت شهید کمانگری وی را به مقام قرب الهی رساند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده، دو بال در اختیار داشت؛ یک بال صبر و مجاهدت که وی را به مقام قرب الهی رساند و دیگری وجود همسری فداکار و از خود گذشته که در تمامی لحظه ها در کنار این شهید بود.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید کمانگری که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: شهدای ما به عنوان شاگردان مکتب اباعبدالله (ع) آن زمانی که پیر جماران فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر داد به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و در خون خود غلتیدندو یکی از این شهدای فداکار که به ندای امام(ره)  لبیک گفت شهید کمانگری بود.

وی افزود: مطالبی که لازم است جوانان برای آشنایی با شخصیت این شهید بزرگوار مکتب اسلام بدانند این نکته است که شهید کمانگری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن بنیه های اعتقادی و ایمانی به عنوان یک مروج دینی در پادگان ها مسئولیت هدایت درجه داران، سربازان و افسران جوان را به فرهنگ اسلام بر عهده داشت و این درست در زمانی بود که در اوج رژیم ستم شاهی خفقانی که بر پادگان ها حاکم بود اجازه چنین فعالیت هایی را نمی داد و شهید کمانگری با تشکیل هسته هایی بین جوانان این مهم را به انجام می رساند.

سرتیپ پوردستان، با اشاره به حملات ضد انقلاب در نخستین روزهای پیروزی در شمال غرب کشور تصریح کرد: در زمانی که ضد انقلاب از به بار نشستن نهال نوپای انقلاب نا خرسند بود مناطقی ار شمال غرب کشور را به آشوب کشید و در این زمان شهید کمانگری از اولین رزمندگانی بود که سلاحش را به دست گرفت و با ترک خانواده به خدمت دین و نظام اسلامی وارد شد و رشادت های بسیاری را بر جای گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت های پر ثمر شهید در نخستین روزهای جنگ تحمیلی گفت: بعد از 15 تا 20 ماه که ایشان در قامت یک رزمنده در جبهه ها حضور داشت مسئولیت هایی در رده لشکری به او می دهند و شهید کمانگری فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان در جبهه ها می شود و در همین مدت با اثبات مدیریت و شایستگی خود از مرزهای نظام دفاع می کند به طوری که فتوحات و پیروزی های بسیاری نصیب لشکر 30 پیاده می شود.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به شرایط جانبازی کمانگری افزود: در 18 تیر 1364 شهید کمانگری به کسوت جانبازی در آمد و با قطع ناحیه نخاع از ناحیه گردن که می تواند باعث عزلت و انزوا طلبی یک فرد شود همچنان به مسئولیت های خطیر خود ادامه داد. این شهید بزرگوار صاحب روح عظیم و مثال زدنی بود که باعث می شد بدن زخم خورده خود را به حرکت در آورد و با همین شرایط در کلاس های  درس حاضر می شد و تجارب گرانبهای سالیان جنگ را به دانشجویان نظامی منتقل کند.

وی با بیان بخشی از مسوولیت های شهید کمانگری بعد از جنگ تاکید کرد: شهید کمانگری در شهر گرگان از اعضای اصلی شورای اسلامی بود به طوری که مردم آن دیار ثمره خدمات این شهید را از یاد نخواهند برد و مسئولیت شهید کمانگری در ریاست بنیاد تعاون ارتش در گرگان و خدمات معیشتی که به کارکنان این بنیاد ارائه می داد حاکی از اراده بالای این شهید در مجاهدت و خدمت رسانی به مردم بود.

امیر پوردستان در توصیف ویژگی های شهید کمانگری اضافه کرد: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده است دو بال در اختیار داشت یک بال صبر مجاهدت ایمان و پاکدامنی که در همه حالات بر روحیات این شهید وجود داشت و دوم وجود همسری فداکار و از خود گذشته که بر تمامی لحظات در کنار این شهید بود و پروانه وار از وی مراقبت می کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: امروز هر چند از بابت از دست دادن چنین امیر رشید و قهرمانی ناراحت و اندوهگین هستیم اما خدا را شاکریم که این امیر دلاور و همسرش از آزمایش الهی سرافراز بیرون آمدند و بسیار شایسته است از شخصیت همسر فداکار این شهید کتاب و فیلم تهیه شود و توسط نسل حاضر مورد بهره برداری قرار گیرد

تعداد بازدید از این مطلب: 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لوح سپاس سازمان ملل متحد به پاس همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان بین المللی به دولت ایرا

به گزارش خبرگزاری مهر، ، لوح سپاس سازمان ملل متحد به پاس همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان بین المللی به دولت ایران اعطا شد.

«یان الیاسون» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شصت و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد در تهران لوح تقدیر دولت جمهوری اسلامی ایران را به عباس عراقچی معاون وزیرامور خارجه کشورمان به نمایندگی از دولت ایران تقدیم کرد.

مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل متحد با حضور معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در امور حقوقی و بین الملل، سفیران کشورهای خارجی در تهران، مسوولان ، دست اندرکاران برنامه ها و نهادهای مرتبط با سازمان ملل متحد در محل مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه ایران برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان تشکل های مردم نهاد موفق ایرانی به ارایه دستاوردهای خود در زمینه های توانمندسازی زنان و ترک اعتیاد مبتلایان به مواد مخدر در کشور پرداختند.

تعداد بازدید از این مطلب: 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اجماع پدافند غیر عامل و عامل باعث تقویت بنیه دفاعی می شود

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست خبری مشترک با سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل باید در کنار پدافند عامل باشد تا شاهد پدافندی جامع باشیم لذا باید به شکل علمی و تخصصی پدافند غیرعامل را در جای جای پدافند هوایی قرار دهیم تا شاهد تقویت بنیه دفاعی در عرصه هوایی باشیم.

وی افزود: ما به دنبال مردمی کردن دفاع هستیم و در این راستا در توپخانه‌های صحرایی و دیده‌بان‌هایمان از مردم منطقه استفاده می‌‌کنیم.

سرتیپ اسماعیلی تأکید کرد: در بسیاری از نقاطی که پدافند هوایی گسترش دارد اگر پدافند غیرعامل نبود باید سه یا چهار برابر سامانه‌هایی که داریم گسترش می‌یافتیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان اظهار داشت: در رزمایش آینده که یک رزمایش مشترک است بخش زیادی به پدافند غیرعامل اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در این نشست به بیان توانمندی های پدافند غیر عامل در کشور اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعملی که به تصویب ریاست ستاد کل نیروهای مسلح رسیده، تمام واحدهای نیروهای مسلح در سراسر کشور، در زمان بروز حوادث طبیعی،می توانند بدون کسب اجازه از مرکز، به کمک بروند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پنج دانشگاه معین در رده‌های کارشناسی ارشد و دکترای رشته های مختلف، دانشجوی پدافند غیرعامل دارند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: برابر تدبیر رهبری مبنی بر تعامل پدافند عامل و غیرعامل، تفاهم‌نامه‌ای بین ما به امضا رسید و همایش علمی با نام پدافند جامع در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا(ص) برگزار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتظارات رهبری در پدافند غیرعامل

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انتظارات رهبری در پدافند غیرعامل، فراقوه‌ای و ملی است و همه در این خصوص مسئولند.

سردار فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پدافند غیرعامل، با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: انتظارات رهبری در پدافند غیرعامل، فراقوه‌ای و ملی است و همه در این خصوص مسئولند.

وی افزود: ایشان بعد از فرمان، مکررا پیگیری و نظارت کردند و شایسته است همه طرح های بزرگ ملی از لحاظ ارتباط با پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

سردار فیروزآبادی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید برای مسئولین شناخته شده باشد، اظهار داشت: این موضوع باید همه گیر شود و رهبری تاکید کردند کار در این حوزه را گسترش دهید.

وی با بیان اینکه اقتدار نظامی فقط به سلاح نیست و پدافند غیرعامل نیز یک موضوع مهم است، تاکید کرد: از این به بعد باید به دولت اعلام شود که کلیه وزارتخانه ها و ادارات در اعتبارات عمرانی و پروژه های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را لحاظ کنند.

سردار فیروز آبادی با تاکید بر اهمیت «دفاع سه وجهی» یعنی بازدارندگی،  آمادگی قدرت دفاعی و پدافند غیر عامل جهت ایجاد مصونیت، گفت: باید طوری شود که اگر دشمن هر گلوله ای بزند، به طرف خودش کمانه کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما دشمنان فراوانی داریم که از دور و نزدیک ما را هدف خود قرار داده‌اند اما با تدابیر پدافند غیرعامل می‌شود آنها را شکست داد و مایوسشان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه اخیر با رهبر معظم انقلاب، درخصوص قرارگاه جنگ نرم، ایشان بر عملیات جنگ نرم سایبری تاکید کردند که باید بیشتر از همه امروز به آن پرداخته شود.

سردار فیروزآبادی خاطرنشان کرد: غفلت از پدافند غیرعامل یکی از آسیبهای مدیریتی کشور است. مثلا دستگاهی را وارد می کنند اما دستگاه کنترلی آن را از آن کشور نمی گیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید فهم بهتری از بودجه و اختیارات برای استفاده از دستگاهها به پدافند غیرعامل داده شود، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی هم از فرصتها و ظرفیت ها در پدافند غیرعامل سایبری و پرتوی استفاده کند.

سدار فیروزآبادی ادامه داد: اگر مذاکره کنندگان که حضرت آقا آنها را فرزند ملت می‌دانند، بتوانند حقوق قطعی ملت را در برابر تهاجمات بین المللی دشمن بگیرند، خودش یک پدافند غیرعامل است.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز رئیس جمهور اشراف کاملی بر مسایل امنیت ملی و پدافند غیرعامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ماهیت تهدیدات نظامی و تسلیحات تغییر کرده و هرچه دشمن نفوذ بمبهایش را افزایش می دهد، ما هم باید محاسبات مقاومت و دیواره پناهگاههایمان را تغییر دهیم.

سردار فیروزآبادی تاکید کرد: امروز تحولی در ماهیت و بروز تهدیدات جدید صورت گرفته است، اتفاقاتی مثل جنگ های سایبری، زیستی و احتمال توسعه آلودگی های شیمایی از سوی دشمن در دنیا افتاده که نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اظهارات مرعشی در خصوص جنتی

 

اصلاح‌طلبان چقدر به رد شدن از كانال‌هاي پيشا انتخاباتي فكر كردند و براي آن برنامه دارند؟

البته اين موضوع محدوديتي براي ما ايجاد نمي‌كند. ما معتقديم كه اصلاح كشور مسيري جز انتخابات ندارد و نبودن فعالان سياسي اصلاح‌طلب در انتخابات باعث كاهش حضور مردم مي‌شود و كاهش حضور مردم هم باعث مي‌شود تفكراتي كه در جامعه اقليت هستند بتوانند مديريت اكثريت را بر عهده بگيرند كه اين ظلم به جامعه است. تكليف ما با آقاي جنتي روشن است. ايشان بسياري از اصلاح‌طلبان را رد صلاحيت كرد اما همه ملت ايران را كه نمي‌تواند رد صلاحيت كند. اقيانوس بيكران ملت مي‌جوشد و از دل آن شخصيت‌هاي جديد بيرون مي‌آيد. ما به اندازه كافي چهره‌ها و شخصيت‌هاي مختلف داريم، آقاي جنتي هم ممكن است حريف تعدادي از شخصيت‌هاي شناحته شده جريان اصلاحات شود اما حريف مردم نخواهد شد.

در مورد حضور آقاي ناطق نوري و تشكيل مثلث هاشمي، خاتمي و ناطق شوراي مشورتي تصميمي گرفته شده يا با آقاي ناطق نوري صحبت و رايزني‌هاي صورت گرفته است؟

آقاي ناطق از سياستمداران كاركشته و مورد اعتماد اصلاح‌طلبان و اصولگرايان است اما به معناي اين نيست كه قرار است آقاي ناطق با اصلاح‌طلبان وارد ائتلاف شود. ما فكر مي‌كنيم اصولگرايان با حضور آقاي ناطق در انتخابات فعال شوند و از فضايي كه دولت روحاني در كشور ايجاد كرده است استفاده كنند. ما دوست داريم كه رقيب‌مان متحد و نيرومند وارد انتخابات شود، ما هم نيرومند وارد مي‌شويم و هر نتيجه‌يي كه داشته باشد انقلاب و نظام و مردم برنده باشند. اما در مورد شكل‌گيري مثلث هاشمي، خاتمي، ناطق بايد بگويم كه اين ائتلاف براي ارتقاي سياست در ايران و براي تشويق همه فعالان سياسي در كشور است كه همين الان هم وجود دارد و لازم نيست حتما در قالب يك جبهه فعاليت كنند. از نظر من ائتلاف بين اين سه شخصيت براي انتخابات شكل نمي‌گيرد اما اين سه شخصيت با هم تفاهم كامل دارند كه انتخابات مجلس از اهميت بالايي برخوردار است و بايد از نيروهاي لايق و با كفايت در اين مجلس استفاده شود. در اين موارد بين اين سه شخصيت همدلي ويژه‌يي وجود دارد.

موضوع سرليستي آقاي عارف براي انتخابات مجلس دهم به كجا رسيده و آيا در شوراي مشورتي تصميمي براي اين موضوع اتخاذ شده است؟

آقاي عارف بارها اعلام كرده‌اند كه همراه با اصلاحات حركت خواهند كرد و فعاليت ايشان در چارچوب جبهه اصلاحات با رهبري آقاي خاتمي خواهد بود. به هر حال آقاي عارف از شخصيت‌هايي است كه ظرفيت اين را دارد كه براي انتخابات سرليستي اصلاحات را داشته باشند البته هنوز اين موضوع قطعي نشده است. اما در اينكه ايشان ظرفيت سرليستي براي انتخابات مجلس را دارند شكي نيست.


چقدر ائتلاف اصلاح‌طلبان با گروه‌هاي اعتدالگراي نزديك به دولت براي انتخابات مجلس استراتژي محتملي است؟


بين دولت و اصلاح‌طلبان جدايي وجود ندارد. ممكن است در دسته‌بندي‌هاي سياسي كشورجدايي‌هايي بين ياران آقاي روحاني و اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد اما در ميان عموم مردم و مخاطبان اجتماعي، دولت و و اصلاح‌طلبان مخاطبان مشتركي دارند و من جدايي را احساس نمي‌كنم. حتما برخورد مجلس را با دولت ديده‌ايد. اين مجلس اصولگرايي است كه ادعا مي‌كند اصولگرايان ميانه رابطه خوبي با آقاي روحاني دارند اما همين اصولگرايان ميانه به وزير آقاي روحاني راي نداده‌اند. اين قلب واقعيت‌هايي است كه مي‌توان در آن شبهه ايجاد كرد و حتي ميانه روهاي اصولگرا هم در مقابل دولت قرار گرفتند.

امكان دارد استراتژي‌اي كه اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر چهارم داشتند براي مجلس هم به كار گرفته شود تا اتفاقاتي كه در شوراي شهر چهارم افتاد در مجلس دهم دوباره تكرار شود؟


انتخابات شوراي شهر را اصلاح‌طلبان جدي نگرفتند و در واقع به عنوان كار دسته دوم به آن نگاه كردند اما اصل موضوع مردم هستند. امام فرمودند هر كجا مشكل داشتيد مردم را به صحنه بياوريد تا مشكلات حل شود. موضوع اصلي مردم هستند. مردم ايران با جمهوري اسلامي مشكلي ندارند اما با تفكرات افراطي و غير معقول مشكل دارند. متن توده‌هاي وسيع مردم هم به اسلام علاقه دارند و هم به كشور علاقه‌مندند و جمهوري اسلامي را نظام مطلوبي براي كشور مي‌دانند اما اگر قرار بر اين باشد كه آقاي جنتي به جاي 75 ميليون مردم ايران تصميم بگيرد مردم اين موضوع را انحراف مي‌دانند و در مقابل انحراف هم مي‌ايستند. تا زماني كه اصلاح‌طلبان، آقايان هاشمي، خاتمي و روحاني با مردم باشند و مردم را درك كنند و براي مردم دلسوزي كنند، حرف مردم را بزنند پشتوانه محكمي خواهند داشت و با اين پشتوانه نه آقاي جنتي و نه هيچ كس ديگري حريف‌شان نخواهد شد.

فكر مي‌كنيد تلاش براي رسيدن به وحدت در ميان اصولگرايان چقدر نتيجه‌بخش خواهد بود و در نتيجه انتخابات چقدر موثر است؟

من بارها تاكيد كرده‌ام ما علاقه‌مند هستيم كه اين وحدت ميان اصولگرايان اتفاق بيفتد. ما اصلاح‌طلبان براي ارتقاي مسائل سياسي و فرهنگي كشور بايد رقيب نيرومند داشته باشيم. رقيب نيرومند است كه ما را نيرومند مي‌كند. مدلي كه اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند اكثريت بودن نيست موضوع رقابت در عرصه سياسي است كه ضعف‌ها را به قوت تبديل مي‌كند. ما علاقه‌مند به وحدت اصولگرايان هستيم اما اگر جبهه پايداري فكر كند كه با يك جانبه‌گرايي مي‌تواند محور اصولگرايان باشد اين امر امكان‌پذير نيست. به نظر من امروز آقاي لاريجاني فرصت مهمي را از دست مي‌دهد. فرصت دولت آقاي روحاني براي شخصيتي مثل آقاي لاريجاني به عنوان رييس مجلس فرصت تاريخي است. چرا آقاي باهنر و لاريجاني در مجلس يا آقاي ناطق نوري و به صورت كلي اصولگرايان خردگرا از فرصت دولت روحاني استفاده نمي‌كنند و به صحنه نمي‌آيند تا مواضع شان را تصحيح كنند و با مردم همراهي بيشتري داشته باشند. همراهي شخصيت‌هاي اصولگرايان خردگرا با دولت ميانه روي روحاني باعث مي‌شود كه سياست در كشور قوام پيدا كند و تبعاتش را مردم هم ببينند.

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقابله با داعش
به گزارش نامه نیوز، حملات هوایی آمریکا در شهر کوبانی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه برای هموار کردن مسیر ورود نیروهای پیشمرگه کرد به این شهر، همچنان ادامه دارد، این تحرکات در کنار عملیات اخیرِ عاشورا که با حضور مشاوران ایرانی و نیروهای عراقی صورت گرفت، این کشور را به صحنه‌ تلاش بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و افراط گری تبدیل کرده است.

در حالی که کشورهای بحران زده در خاورمیانه به صحنه کش‌مکش‌های سیاسی و تقابل اختلاف نظرات سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده‌اند، عراق اما تجربه متفاوتی را دنبال می‌کند. ایران در کنار نیروهای پیشمرگه کرد عراقی، نیروهای نظامی این کشور، شیعیان عراق و بیش از 40 کشور جهان در عراق هدفی یکسان را دنبال می‌کنند و آن از بین بردن پدیده داعش است.

اگرچه اختلافات عمیق ایدئولوژیک میان دو نیروی مرکزی حاضر در عراق (ایران و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا) وجود دارد اما هریک جداگانه در جبهه های متفاوتی در حال مبارزه و کمک به نیروهای عراقی و پیشمرگه کرد برای به عقب راندن داعش هستند.

بر همین اساس، مثلث نیروهای پیشمرگه کرد، مشاوران ارشد ایرانی و ائتلاف بین المللی را می‌توان سه ضلح فعال در عراقِ بحران زده خواند که به دنبال برون رفت عراق و سوریه از باتلاقِ داعش هستند.

لبخندهای سردار؛ از آمرلی تا جرف الصخر


سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای ارتش قدس سپاه پاسداران ایران که از نخستین روزهای پس از هجوم داعش به خاک عراق و به درخواست دولت بغداد با تعدادی از مشاوران ارشد سپاه وارد خاک این کشور شدند، اکنون به یکی از کاریزماتیک ترین شخصیت‌های این کشور و منطقه تبدیل شده است به گونه ای که روزی نیست که رسانه‌های خارجی از نقش سردار سلیمانی در مقابله با داعش و مشاوره و کمک های وی به نیروهای شیعه و کرد عراق ننویسند.

آنگونه که طی چند ماه گذشته ، تداوم درگیری‌های گسترده و اغلب مرگبار میان نیروهای عراق و نیروهای داعش در بخش های شرقی و جنوبی عراق، عمدتا با نام سردار سلیمانی و لبخندهای حاج قاسم همراه بوده است.

از آزادسازی جلولاء در نزدیکی مرزهای غربی ایران، تا همراهی با نیروهای پیشمرگه کرد برای دور کردن داعش از اربیل و شهرهای کردنشین شمال عراق و پس از آن آزاد سازی آمرلی و اکنون جرف الصخر در جنوب بغداد همگی مناطق استراتژیکی بودند که با نام نیروهای ایرانی گره خورده بود.

رویترز در گزارشی به عملیات آزادسازی آمرلی پرداخته و می نویسد: تحولات رخ داده در آمرلی و منطقه «سلیمان بیک» در حوالی این شهر، نشانگر انجام یک کار تیمی و هماهنگ از سوی مبارزان کرد، ارتش عراق و مبارزان شیعه بود و ایران نیز ضمن حمایت از این ائتلاف سه‌جانبه، نقش مستقیمی در شکستن محاصره آمرلی داشته‌ است.

این گزارش می نویسد: «گزارش‌ها از حضور مشاوران نظامی ایرانی که به پلیس عراق مشاوره می‌دهند، در حوالی آمرلی حکایت داشته و افسران کرد نیز اشاره می‌کنند که ایرانی‌ها، نیروهای نظامی عراقی را برای هدف قرار دادن تکفیری‌ها مورد مشاوره و آموزش قرار می‌دادند.»

شهر جرف الصخر، در 60 کیلومتری جنوب بغداد نیز محصول اقدمات مشترک نیروهای شیعه، نیروهای سپاه بدر و قدس ایران بود؛ آزادسازی شهر "جرف الصخر" از دست داعشی ها باعث می شود که ارتباط ارتش عراق با شهرهای استان الانبار در شرق این کشور تقویت شود و از نفوذ داعش به مناطق جنوبی عراق و بسته شدن راه استراتژیک بغداد - کربلا جلوگیری شود.

پیشمرگ‌ها؛ از آزادی شهرهای کرد تا ورود به کوبانی در میان هلهله کردهای ترکیه


با رای مثبت پارلمان کردستان عراق برای اعزام نیروهای نظامی این منطقه به شهر محاصره شده کوبانی در سوریه، از طریق ترکیه، پیشمرگه های کرد راهی رقم زدن موفقیتی دیگری در مقابله با داعش شدند.

همزمان با موافقت ترکیه با ورود نیروهای پیشمرگه به کوبانی از طریق این کشور تحت فشار بین المللی، بیش از 200 نیروی کرد با ادوات و سلاح های سنگین نظامی در میان هلهله و شادی مردم کرد ترکیه، وارد مرزهای مشترک سوریه و ترکیه در منطقه کوبانی شدند تا محاصره این شهر از سوی داعش را بشکنند.

نیروهای پیشمرگه کرد نقش تاثیرگذار و پررنگی در مقابله با داعش در شمال عراق داشتند و از پیشروی های  داعش برای تصرف اربیل، مرکز کردستان عراق جلوگیری کرده اند. موضوعی که همواره با همراهی و کمک ایران همراه بود.

ائتلاف بین‌المللی، شکست پی در پی در میان تلاش برای سرکوب داعش


بیش از 40 کشور جهان به درخواست آمریکا وارد ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش درعراق و سوریه شدند و علی رغم انتظارات برای سرکوب فوری داعش، این ائتلاف نتوانست در حد انتظار، ظاهر شود و ضربات سختی را متوجه داعش کند. با این حال، در برخی از جبهه ها این ائتلاف توانست مانع از پیشروی داعش شود.

«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا، ضمن اینکه آشکارا از حملات هوایی آمریکا علیه مواضع گروه های تروریستی در خاک سوریه حمایت کرد، گفت:  تا زمانی که حملات هوایی آمریکا علیه مواضع گروه های تروریستی در خاک سوریه تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملی سوریه را به خطر نیاندازد، رهبران سوریه با این حملات مخالفتی ندارند.

با این حال اختلافات بسیاری بر سر اهداف حضور پرشمار و پررنگ ائتلاف بین المللی در منطقه وجود دارد و بسیاری بر این باورند که آمریکا به دنبال تضعیف حکومت سوریه و در نهایت سقوط دولت اسد در این کشور هستند.

اینکه چه ‌آینده‌ای در انتظار عراق است، شاید یکی از سوالات موردتوجه برای مردم منطقه و جهان باشد که پاسخ دادن به آن در شرایط کنونی کار آسانی نیست. با اینحال این کشور توانسته با غلبه بر اختلاف نظرات داخلی و حفظ وحدت از چالش سیاسی عبور و دولت وحدت ملی با حضور نخست وزیر جدید تشکیل دهد. امری که به یکپارچه کردن نیروهای سیاسی و نظامی این کشور قوت بخشید.

ایران و نیروهای کرد و شیعه عراق از یک سو و نیروهای ائتلاف بین المللی از یک سوی دیگر، به تلاش های خود برای عقب راندن داعش و جلوگیری از پیشروی های این گروه ترورییستی ادامه می دهند و مادامی که این تلاش ها حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عراق و سوریه را تهدید نکند، می توان آن را نقطه عطفی در همکاری های نظامی جهان در منطقه خاورمیانه برای مقابله با پدیده تروریسم خواند.
تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حسینیه سید‌الشهداء (ع) مرکر آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش به بهره برداری رسید

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حسینیه سیدالشهدا (ع) و صندوق قرض‌الحسنه آجا، در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاح حسینیه سیدالشهدا (ع)، حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه اسلام به ساختن اماکن فرهنگی و دینی به‌خصوص مسجد و حسینیه عنایت خاصی دارد؛ گفت: امروز دشمنان چون توان مقابله نظامی با کشور را ندارند، از طریق جنگ نرم به سراغ جوانان و خانواده‌ها آمده‌اند و اینجاست که ایجاد مساجد و حسینیه‌ها می‌تواند در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن نقش مؤثر خود را ایفا کند، لذا ساخت و تقویت این مراکز را جدی بگیرید تا بتوانیم به وظیفه خود عمل نماییم.

 

شایان ذکر است: در پایان مراسم توسط آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم و امیر سرتیپ دوم جهادی، فرمانده مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های شهید صیاد شیرازی و ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری از تعدادی پیرغلامان حاضر در مراسم و مسئولان شهر اصفهان که در ساخت و بهره برداری از حسینیه سیدالشهدا (ع) این مرکز مشارکت و همکاری داشتند، قدردانی به عمل آمد.

تعداد بازدید از این مطلب: 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع چین و فرمانده نیروی دریایی این کشور که در پکن انجام شد، بر گسترش همکاری‌های نظامی دو جانبه تأکید کردند.    

وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران ضمن ابراز علاقه مندی این کشور برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران گفت: همکاری‌های خوبی در زمینه دیدارهای دوجانبه، آموزش کارکنان و دیگر حوزه‌ها میان دو کشور در سال‌های اخیر انجام گرفته است.

سیاری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با چین، آمادگی ایران را برای گسترش تبادلات دوجانبه در راستای همکاری‌های نظامی به خصوص همکاری‌های ناوی اعلام کرد.

دریادار سیاری همچنین در دیدار با دریاسالار "ووشنگ لی"، فرمانده نیروی دریایی چین محورهای مختلفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند که تاکید بر "تعاملات و همکاری های بیشتر در حوزه دریایی"، بخش مهم این گفت وگوها بود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان این که دستآوردهای این سفر، زمینه ساز همکاری بهتر و مناسب تر نیروهای مسلح دو کشور بویژه در نیروهای دریایی باشد، به دیدار و بازدید خود از ناوگان شرق و شمال این کشور در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت های خوب و چشمگیری در بخش های مختلف نیروی دریایی چین بودم و این موضوع نشان دهنده آن است که شما توجه ویژه ای به این بخش داشته اید.

فرمانده نیروی دریایی کشورمان همچنین خواستار بسترسازی مناسب بر مبنای افزایش سطح همکاری های نیروی دریایی دو کشور شد و تأکید کرد: تبادل تجارب و انتقال دانش فنی به یکدیگر می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

دریادار سیاری با تاکید بر وجود سابقه و ریشه های تاریخی دو کشور از گذشته های دور تاکنون، نقش مهم و ارزشمند هر دو نیروی دریایی به عنوان بازیگران اصلی و اثرگذار در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در اقیانوس هند و مناطق همجوار را مورد اشاره قرار داد.

دریاسالار ووشنگ لی، فرمانده نیروی دریایی چین نیز در این دیدار، حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی ایران در چین را در تحکیم مناسبات و همکاری های دریایی دو کشور مفید و اثرگذار دانست.

وی با ابراز خرسندی از حضور دریادار سیاری در مقر فرماندهی نیروی دریایی چین، تصریح کرد که بدون شک این سفر، سرفصل جدیدی برای همکاری های بیشتر دو کشور در حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد.

تأکید بر علائق و منافع مشترک عملیاتی و راهبردی در حوزه دریاهای بین المللی، ایجاد فرصت ها و همکاری های بیشتر در عرصه های مختلف، همکاری های آموزشی، تبادل دانشجو و استاد، تأکید بر اثرگذاری دو نیرو در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در منطقه اقیانوس هند و مناطق همجوار، مقابله با دزدی های دریایی و تروریسم و ایجاد صلح و امنیت جهانی از دیگر محورهای گفت وگوی دریادار «سیاری» و دریاسالار «ووشنگ لی» بود

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برپایی مراسم عزای حسینی در هیئت سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی ارتش

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب در سالن کوثر کوی سازمانی شهید فلاحی برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، همانند سال های گذشته مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید صدر الدین شریعتی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج حمید رمضانپور، مهدی خادم و علی بابیانی از روز شنبه مورخه 3/8/93 ساعت 30/19 تا 22 برگزار می شود.

لازم به ذکر است عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در تمامی یکان های نیروی زمینی ارتش در ایام محرم برگزار می شود

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برطرف شدن مشکل باشگاه های ورزشی نیروهای مسلح کمک بزرگی به پیشرفت ورزش قهرمانی کشور خواهد کرد

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش و قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد گفت: برطرف شدن مشکل باشگاه های ورزشی نیروهای مسلح کمک بزرگی به پیشرفت ورزش قهرمانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن نهم دی فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی گفت: در نیروهای مسلح علاوه بر دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی، بخش دیگری به عنوان ورزش نظامی مانند چتربازی، تیراندازی، سوارکاری و غیره وجود دارد که این بخش همانند دو بخش دیگر ورزش، با جدیت تمام در حال اجرا شدن است.

وی همچنین به بیان مشکلات پیش روی ورزش نیروهای مسلح در بُعد قهرمانی پرداخت و گفت: اولین و مهم ترین چالش پیش رو، اعتبارات اندک این بخش است که برای رفع این مشکل باشگاه های فعال در نیروهای مسلح باید از اسپانسرهای تأیید شده برای پیشبرد امور جاری باشگاه ها استفاده نمایند.

وی همچنین برای رفع موانع ورزش قهرمانی افزود: باید با تربیت مدیران، مربیان و داوران در رشته های مختلف ورزشی و تزریق آنها به مراکز دانشگاهی و فدارسیون ها، نفوذ و قدرت تأثیرگذاری نیروهای مسلح در بخش های مختلف ورزشی کشور را افزایش داد.

همچنین در این مراسم، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش طی سخنانی گفت: نیروی هوایی همیشه در امر ورزش پیشگام بوده است.

وی همچنین افزود: تحول مثبت و برنامه ریزی دقیق ورزشی در نیروی هوایی به خوبی قابل مشاهده است که این اتفاق حاصل تلاش های بی وقفه فرماندهان و مسئولان تربیت بدنی این نیرو است.

سرهنگ خلبان عباس چگینی، مدیر تربیت بدنی نیروی هوایی نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نیروی هوایی برای استفاده از تجارب پیشکسوتان ورزشی در رشته های مختلف برنامه ریزی کرده و قطعاً از توانمندی های این سرمایه های بزرگ استفاده خواهد کرد.

در پایان این مراسم، از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو نفر از شهدای گمنام دفاع مقدس در ستاد نیروی هوایی برگزار شد

 مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو نفر از شهدای گمنام دفاع مقدس، صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم، پس از اقامه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پیکر این شهدا از فرماندهی آموزشگاه‌های هوایی شهید خضرایی به سمت ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش تشییع شد. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر پیکر این دو شهید والامقام نماز گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند؛ زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت.

وی در ادامه خطاب به کارکنان این نیرو گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا الهام گرفته است و در راه و مسیر مقتدای شهدا، امام حسین(ع) گام برداشته  به نحوی که اگر نام مقدس امام حسین(ع) نبود، امروز ما شاهد مجاهدت‌های شما به عنوان راهی باشکوه فراروی انسان معاصر نبودیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام راحل به جز امام حسین(ع) و آرمان‌های او به مسئله دیگری نمی‌اندیشید و  می‌خواست حاکمیت عدالت را در جهان گسترش دهد. ایشان انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت می‌دانست.

ابوترابی‌فرد با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز زبان گویای آرمان عاشورایی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار اصلی عدالت در راستای آرمان‌های امام حسین(ع) به خوبی نقش ایفا می‌کند.

وی درباره شهدای گمنام ابراز کرد: شهدای عالیقدری که شما امروز آنها را تشییع کردید، در رأس حاکمیت عاشورایی قرار داشتند. امروز دنیای اسلام از مبارزات افتخارآمیز ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس درس‌های زیاد آموخته است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به حاکمیت امروز کشور عراق گفت: اگر ما امروز مشاهده می‌کنیم عراق در دست فرزندان امام حسین(ع) و در اداره و مدیریت مرجعیت قرار دارد و به عنوان کشورِ متحدِ ایران نقش ایفا می‌کند، همه آنها به برکت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اگر شما و مبارزه های شما نبود که به ملت عراق بیاموزد چگونه باید در مقابل رژیم بعث بایستند؛ آنها به این افتخار دست نمی‌یافتند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: امروز در سرتاسر دنیا و جهان اسلام مبارزه ملت و نیروهای مسلح ما و در خط مقدم آن نیروی هوایی و خلبانان ما با عزت و افتخار الگو قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: ما مشاهده می‌کنیم که چگونه مقام اول اطلاعات امریکا ابراز می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در جنوب غربی خاورمیانه مهار کرده است. اگر ما امروز می‌بنییم قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند کمترین اجازه را به خود برای تعرض به ایران بدهند، به برکت مجاهدت‌ها و قدرت شماست.

وی با اشاره به حمله صدام به ایران در اوایل انقلاب گفت: صدام مفلوک در اوایل انقلاب با هدف تسخیر تهران، به ایران هجوم آورد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت و همه این‌ها به خاطر قدرت شما و به ویژه نیروی هوایی ارتش رقم خورده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، افتخار این را دارند که تحت امر فقیهی صالح و دلباخته و در راه او با ایمان و الهام‌گیری از ایشان قدم بردارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم راه خودتان را با ایمان، اخلاق و مدیریت طی کنید و بتوانید با آن، آرامشی نهادینه را در تار و پود جامعه اسلامی شاهد باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توجه و احیای زیر ساخت های آموزشی، جزو دغدغه‌‌های اصلی قرارگاه پدافند هوایی است

امیر سرتیپ علی رضا صباحی فرد، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم افتتاحیه اولین دوره عالی رسته‌ای این قرارگاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شد، گفت: توجه و احیای زیر ساخت های آموزشی، جزو دغدغه‌‌های اصلی قرارگاه پدافند هوایی است.

سرتیپ صباحی فرد در این مراسم گفت: منطقه پدافند هوایی اصفهان جزو مناطق قدیمی و باسابقه پدافندی است که در جنگ توانست تعداد زیادی از حمله های دشمن را دفع و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کند.

وی ضرورت توجه و احیای زیر ساخت های آموزشی را جزو دغدغه‌‌های اصلی قرارگاه دانست و عنوان داشت: الحمدالله در سال‌هایی که قرارگاه مستقل شده قدم‌های زیادی در زمینه آموزش برداشته شده است و مرکز آموزش عالی رسته‌ای یکی از مراکز مهم قرارگاه خواهد بود.

 وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز آموزش تخصصی در تهران و افتتاح دانشگاه پدافند هوایی بر اهمیت این مراکز در تقویت بنیه علمی کارکنان تاکید کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود